בוק לבת מצווה

אייקון-תמונה
על הגשר

תמונות בת מצווה

 

כל מי שעוסק באומנות, יסכים איתי שהקושי הגדול בתחום הזה הוא למצוא בכל פעם מחדש את הדבר היצירתי הבא. הדבר הזה שאם מביטים בו – הלב קופץ משמחה והתרגשות.

לאחר כמעט עשור בו אני מצלמת בנות לבוק בת מצווה שלהן, אם זה בים ואם זה ביער או פילו בסטודיו – מאוד קשה להפתיע אותי עם לוקיישן צילום שאני לא מכירה או מתרגשת ממנו.

לפני מספר חודשים ראיתי את הלוקיישן הזה שאתם רואים כאן ומיד נדלקתי. ידעתי שהוא יהיה המקום המיוחד הבא עבורי.

דמיינתי במקום הזה ילדת בת מצווה מיוחדת שיודעת לרקוד ותנועות הריקוד באות לה הכי טבעי שיש. לקח לי כמעט חצי שנה למצוא מישהי שריקוד הוא כל עולמה ואז באותו שבוע פגשתי שתיים. איזה מזל זה היה!

המקום המיוחד הזה נמצא בנתניה ומשמש בעצם גשר בין צד אחד של הכביש הראשי למשנהו. הצילום במיקום הזה מאתגר נורא כי אנשים חוצים אותו בכל רגע נתון ויש לנו כמה שניות בכל פעם ללא קהל. אנחנו עומדות במצב היכון ומחכות לשניה הזאת. וכשהרגע מגיע – כל תמונה בשניה הזאת - שווה זהב.

בת מצווש

אז איך בדיוק נכון לשלב את הלוקיישן הזה?

המיקום נמצא ממש צמוד לחוף הים ואין סביבו עצים שיוצרים הצללה מכל סוג שהוא ולכן כל עוד השמש זורחת בשמיים, המקום יהיה מואר מאוד.
בצילומי חוץ לשמש יש משמעות גדולה מאוד בצילומים כי היא משמשת לנו כתאורה ראשית בתמונות. מכאן, כי חשוב מאוד לצלם בשעה הנכונה כדי שהתמונות יצאו מחמיאות כמה שיותר (כל עוד השמש נמצאת באמצע השמיים, קרוב לשעות הצהריים, היא מאיירה בצורה לא ממיה על הפנים ויוצרת עיגולים שחורים תחת העיניים).

שעות הצילום המומלצות ביותר הן שעות אחה"צ, ככל שהשמש תהיה נמוכה יותר בשמים – כך טוב יותר.

אם את אוהבת את הצילומים בלוקיישן הזה, תטרכי לשאול את עצמך אם את רוצה להצטלם רק בו בבוק בת מצווה שלך או שתירצי לשלב אותו עם לוקיישן נוסף: בוק בת מצווה בטבע או בוק בת מצווה בים.

אין כאן תשובה נכונה, זה תלוי רק בך ובהעדפה שלך.

 

אז איך עושים את זה?

אם תירצי לשלב את הגשר עם בוק בת מצווה בטבע, כלומר ביער, מה שנכון יהיה לעשות זה לצלם קודם ביער כי העצים ביער יוצרים הצללה טבעית ומרככים את אור השמש. לאחר מכן לנסוע לכיוון הגשר ולסיים את צילום בוק בת מצווה שלך שם.

אם לחליופין, תירצי לשלב את הגשר עם בוק בת מצווה בים, נתחיל קודם בגשר ואז נסע לחוף הים. למרות שהגשר לא מוצלל, המבנה של הצינורות שיוצאים ממנו, בכל זאת יוצרים הצללה עדינה ולעומת זאת, בחוף הים – אין לנו הצללה כלל וכלל ולכן שם השמש תהיה הכי חזקה ותיעלם אחרונה.

 

 

צילום בוק בת מצווה

 

מה מומלץ ללבוש?

אני אף פעם לא אומרת לבנות מה ללבוש בבוק הבת מצווה שלהן כי מאוד חשוב לי שהבוק ישקף את מי שאת ואת האופי שלך. אני חוששת להמליץ לך ללבוש שמלה ואת תרגישי בה הכי לא בנח. או להפך, אבקש ממך ללבוש מכנסיים כשאת בעצם הכי מעדיפה שמלה.

אבל, כאן בגשר יש לי כמה המלצות והן המלצות בלבד! אם את לא מתחברת להמלצות האלה, בבקשה ממך – תבחרי את הלבוש שהכי נח לך בו כי כמו שאומרים: את הכי יפה כשנח לך.

אם את מתכננת לבצע קפיצות ותנועות ריקוד בזמן הצילום על הגשר, קחי בחשבון שכל שפגאט, קפיצה, פיסוק רגליים – התחתונים שלך עלולים להציץ ולכן ההמלצה שלי היא או לבחור מכנסיים ארוכים (גם כשחם) או מכנסיים קצרים אבל צמודים ממש ולא ממש ממש קצרים.

אם אני מדמיינת תנועות ריקוד אני מאוד אוהבת לראות תנועה בתמונה. מה שיכול ליצור הרגשה של תנועה הם בדים מתנופפים ולכן ממליצה לך בחום לשקול להביא איתך שמלה נשפכת אורכה, עם מלא בד ולא צמודה. גם חצאית ארוכה יכולה לעשות את העבודה. הצבעים פחות משמעותיים, זה יכול להיות משהו פירחוני, צבע אחד או מקושקש.

נקודה נוספת למחשבה היא שהגשר הוא מקום ציבורי ולכן לא מעט אנשים עוברים בו. ממליצה בחום להביא סדין או מגבת גדולה שנוכל לכסות אותך בזמן שאת מחליפה בגדים. זאת גם הסיבה שלא אמליץ לך להביא יותר משני סטים של בגדים כי מלאכת ההחלפה היא לא פשוטה במקום.

 

המלצה אחרונה בהחלט היא נושא השיער.

הזכרתי עאן כבר את נושא התנועה בתמונה וכמה זה חשוב ויפה בעיניי. גם השיער יכול לייצר לנו את התנועה הזו ולכן חשוב שהשיער שלך יהיה טבעי כמה שיותר כדי שיוכל לזוז יחד איתך או משב הרוח והבריזה שיבואו מהים. תנסי להימנע מחומרים שמקשיחים את השיער ולא נותנים לו אפשרות תזוזה.

 

לגבי נעליים – המלצה חד משמעית: או סניקרס או יחפה. אפששר שנעשה כמה תמונות עם נעליים וכמה ללא.

הגשר הוא מקום סלול עם רצפה נעימה להליכה יחפה, אז אל תחששי שיכאב לך.

 

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.